Berjalan 7 Batu Ke Hospital Dengan Kayu Terpacak Di Leher

















Seorang petani berusia 70 tahun terpaksa berjalan kaki tujuh batu untuk sampai ke hospital setelah sebatang kayu menusuk pada bahagian lehernya semasa dia bekerja di ladang. 

Su Liyu berkata beliau tiada pilihan kecuali berjalan ke hospital selepas kejadian di Wangxi, wilayah Sichuan China selatan-barat. 

'Saya tahu saya terpaksa melakukannya, bahawa jika saya hanya bergantung kepada orang lain untuk membantu atau saya akan meninggal dunia di ladang ini, "katanya. 

'Saya tidak mempunyai pilihan tetapi, berjalan ke hospital atau mati di situ, dan saya fikir saya terlalu muda untuk mati. '

Liyu berkata masa kejadian, dia menolak dahan kayu dan tiba-tiba dahan itu balik semula dan sebahagian daripada dahan itu menikam lehernya dan patah.

Dia berkata: "Ia tidak terlalu menyakitkan tetapi saya dapat merasakan ia adalah dalam. Sudah tentu terlalu dalam bagi saya untuk menarik keluar. '

Beliau membuat keputusan berjalan kaki sejauh tujuh batu untuk ke hospital, Liyu terserempak anak saudara beliau yang menemaninya sepanjang jalan dan membantu menahan kereta.

Beliau dipindahkan dari hospital tempatan ke Hospital Rakyat Quxian dan sekali lagi ke Hospital Kangcheng di bandar Dazhou di mana dia menjalani pembedahan selama dua jam untuk membuang kayu tersebut. 

Doktor Weng Zhang, yang mengendalikan Liyu, berkata beliau amat bertuah kerana batang kayu tidak merosakkan mana-mana bahagian penting di leher. Dia adalah seorang yang sangat bertuah dan seorang wanita yang sangat berani. - Dairishare


0 Komentar untuk "Berjalan 7 Batu Ke Hospital Dengan Kayu Terpacak Di Leher"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info